Forums

Post has published by Mogh
  • Keymaster
    Member since: August 11, 2020

    Cieszę, się bardzo, że ktoś jest tym zainteresowny. Dla mnie Beregar to miejsce do którego wracam co jakiś czas próbować różnych rzeczy. Nie sposób wszystkiego sobie przypomnieć od tak ale postaram się.

    Na początek kilka faktów wskazujących na to, że quest istnieje:

    • Hidden City of Beregar nie da się ukończyć w questlogu. To cenna wskazówka, że może być tutaj coś jeszcze do zrobienia
    • Istnieją nieodkryte lokacje w Kazordoon i Beregar. Obie posiadają drzwi z czerwoną klamką co wskazuje na quest
    • Istnieje przynajmniej jeden przedmiot dodany w update wraz z Royal Rescue którego nie można zdobyć. Jest to Bonfire Amulet
      Co ciekawe Cipsoft reklamował ten przedmiot w Teaserze jako nowy przedmiot w grze. Spójrzcie sami

      Źródło: Tibia – Free Multiplayer Online Role Playing Game – News
      Nie przypominam sobie aby Cipsoft w Teaserach reklamował przedmioty których nie można zdobyć. Ciekwe prawda?
    • Istnieją ciekawe mechaniki questowe przygotowane przez twórców i dotyczą historii Beregar i Kazordoon (o tym za chwilę)
    • Istnieje tło fabularne przygotowane pod quest – Ancient Tribe, Konflikt krasnoludzkich plemion, Ancient Evil, Poem
    • Istnieją “dzwini” NPC z którymi nie możemy porozmawiać. Mowa o tych w świątyni Beregar.

    Teoria 1:

    Jak wiemy istnieją mechaniki questowe które nie odkładają się w questlogu ale odkładają się w bazie danych. Jeśli nie odwiedziliśmy Beregar w grze to NPCe z Kazordoon nie będą z nami o tym rozmawiać. To istona informacja. Być może przez część questa nie odkładają się wpisy w questlogu. Po odwiedzeniu Beregar możemy porozmawiać z Kruzakiem. Mówi nam, że to co odkryliśmy to może być starożytne plemię krasnoludów. Poleca nam znaleźć stary wiersz opowiadający historię plemion. Wspomina też o wojnie Bogów. Wiersz w postaci mówionej znajdujemy u NPC Lokur. Z niego dowiadujemy się mniej więcej co zaszło.

    Według mnie quest należy “pociągnąć” dalej od tego właśnie miejsca. Naturalnym krokiem była by rozmowa z odpowiednim NPC. Należałoby zaraportować komuś, że poznaliśmy wiersz. Moim zdaniem najbardziej pasują tutaj dwaj NPC:

    Kruzak – dlatego, że to on “zleca” nam odszukanie wiersza

    Rehal – dlatego, że może on potwierdzić w jakiś sposób tę historię. Tu się na chwilę zatrzymajmy. Porozmawiajmy z Rehalem w taki sposób:

    Player: how are you
    Emperor Rehal: Beside some worries that have been troubling me for some time, I’m fine.
    Player: worries
    Emperor Rehal: In the early years of Tibia, there were two tribes in Beregar. A conflict between the tribes led to one of the tribes leaving Beregar for good.
    Player: conflict
    Emperor Rehal: I’m afraid you have to be a dwarf to truly understand what the conflict was about.

    Jak widać Rehal ma pewne obawy. Z reguły NPC oczekują od nas pomocy jak coś ich trapi. Prawda? Co najbardziej ciekawe na słowo “conflict” Rehal zareaguje tylko i wyłącznie po wypowiedzeniu słowa “worries”. To było celowo zaprogramowane. Dlaczego? Z reguły takie właśnie mechaniki rozmów są implementowane do questów. Pamiętajmy też, że do niedawna po słowie worries jak powiedziliśmy yes to mogliśmy wgliczować się w quest Royal Rescue. Być może nie mogliśmy ukończyć Beregar przez tyle lat przez ten właśnie błąd? Kto wie…

    Być może tę właśnie zdanie jest jakąś wskazówką:
    Emperor Rehal: I’m afraid you have to be a dwarf to truly understand what the conflict was about.

    Niestety nie udało nam się zaraportować poznania wiersza. Próbowaliśmy to robić na różne sposoby. Jako ciekawostkę podamy fakt, że Rehal został przez nas wypytany listą 60 tysięcy najczęściej wykorzystywanych słów w języku angielskim 🙂 Tak. zrobiliśmy to:) Nie pytajcie jak i ile czasu to nam zajęło. Dzięki temu możmy się cieszyć świetną transkrypcją którą znajdziecie na naszym forum.

    Być może przed zaraportowaniem wiersza trzeba go spisać tak jak wspomniał @rpgplayer lub odnaleźć wiersz w formie pisanej. Z uwagi na to, że cała ta historia z Beregar i wierszem “odblokowuje się” poprzez dialogi z NPC myślę, że jednak kolejnym krokiem także będzie odpowiednio przeprowadzony dialog.

    Teoria 2

    Kryształy ! W update z Beregar wprowadzono trzy ciekawe przedmioty. Crystal of Focus, Crystal of Balance oraz Crystal of Power. Podejrzewa się, że mają rolę tylko dekoracyjną ale czy aby na pewno? Każdy z nich ma ciekawy opis. Jeden z kryształów znajdujemy w kopalniach Beregar.

    Być może te kryształy należy jakoś wykorzystać? Jako ciekawostkę podam fakt, że nazwa NPC Zirkon zapewne wywodzi od Zirconium czyli pierwiastka oraz minerału o takiej samej nazwie (po polsku Cyrkon). Tak ! Minerału tworzącego kryształy 🙂

    Teoria 3

    Ancient Evil. Być może pomocne w rozwiązaniu questa będzie ustalenie co tak naprawdę dzieje się głęboko pod Mistrock. Założę się, że o tym nie wiedzieliście ale NPC Frafnar reaguje na zaskakujące frazy:

    10:21 Mogh [339]: deeper mines
    10:21 Frafnar: They have been closed for ages. We dug too deep and woke up some ancient evil.
    10:21 Mogh [339]: northern wing
    10:21 Frafnar: The emperor and his staff live there.
    10:21 Mogh [339]: eastern wing
    10:21 Frafnar: From there the deeper parts of the city can be reached. Too bad for you that only dwarfs may enter there.

    Ciekawe prawda? Dziwne,że akurat Frafnar niepozorny strażnik kopalni  opowiada takie rzeczy. Dwarfy uwolniły starożytne zło. Na pewno nie są to zwykłe Trolle. Za tym musi się kryć coś więcej. Trollami zapewne coś “steruje”. Poznanie prawdy być może pozwoli na rozwiązanie zagadki Beregar. Poznanie choćby jednej nazwy własnej może posłużyć w dialogu z jakimś NPC jako słowo klucz.

    Teoria 4

    Tehlim coś ukrywa. To on zdradza nam, pewną legendę:

    10:29 Mogh [339]: kazordoon
    10:29 Tehlim: Uhh yes, I heard the stories about the lost tribe. Really interesting. There are rumours that they used these old tunnels around here when they left Beregar.

    Ale założe się, że mało kto pytał go o rzeczy nie związane z Beregar. Poniżej przykłady

    10:31 Mogh [339]: folda
    10:31 Tehlim: The only place I know is Beregar. My home.

    10:33 Mogh [339]: captain
    10:33 Tehlim: Ships have captains. Dwarfs usually don’t have ships so we don’t have captains. Smart, huh?

    10:33 Mogh [339]: fish
    10:33 Tehlim: I hate ships! I hate water! I hate fish! So let’s talk about something different.

    10:34 Mogh [339]: inventions
    10:34 Tehlim: I am famous for having invented the most amazing meal ever known to dwarven kind! I call it ‘hangman’s relish’. I am not going to tell you the recipe, buuuut it contains lots of brown ale, special mushrooms and ground soapstone. Delicious!

    Podsumumy.

    • Tehlim nigdy nie opuszczał Beregar. Tylko to miejsce zna. Ale reaguje np. na Folda, Senja czy Vega. Dziwne
    • Tehlim siedzi głeboko pod ziemią i nigdy nie opuszczał Beregar a reguje na słowa fish, water, ship, captain. Niesamowite. Dlaczego reguje na słowa związane z morzem czy rybami, statkami?
    • Tehlim jest kucharzem. Wynalazł potrawę ‘hangman’s relish’. Prawdopodobnie jest to aluzja do znannej w realnym świecie potrawy Gentleman’s Relish. Czyli rybnej pasty
    • Obok Tehlima w jaskini leżą ogony ryb i beczki takie jak wykorzystuje się na statkach

    Nie wiem dokładnie co ale Tehlim coś ukrywa i to także może być kluczem do rozwiązania zagadki.

    Na tę chwile tyle mogę opisać z głowy. Znajdzie się tego więcej. Np. warto zbadać wątek z uryną rotwormów o któej mówi Rehon. Może ma to związek z atakiem rotwormów w północnej kopalni?

    Jeśli chodzi o transkrypcje to możecie złożyć zapytanie w dziale transcriptions. Z chęcią przygotujemy transkrypcje NPCów na których Wam zależy. Chciałem krótko opisać te teorię ale nie da się. Wyszedł z tego prawie artykuł. Mam nadzięję, że wyciągniecie z tego coś ważnego 🙂

     

  • A password will be emailed to you.