Forums

Post has published by Mogh
  • Keymaster
    Member since: August 11, 2020

    Za wszystkie mechaniki odpowiadają skrypty. Każda mechanika może zostać stworzona przez programistę. Spisanie takiej listy mechanik jest karkołomnym zadaniem.

    Na pewno są funkcje sprawdzające czy dany przedmiot istnieje w odpowiednim miejscu czy ekwipunku, czy przedmiot został użyty, funkcje dodające przedmioty do ekwipunku lub usuwające go, funkcje zadające obrażenia, fukcje teleportujące gracza w odpowiednie miejsce na mapie, funkcje wywołujące efekt animacji itd. To programista tworzy skrypt odpowiedzialny za daną mechanikę.

    Przykład teleport:

    Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeżeli obiekt to teleport, Jeżeli istnieje obiekt(gracz) w tym miejscu to:
    teleportuj gracza w dane miejsce

    Przykład dziura w ziemi:

    Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeźeli obiekt to dziura, Jeżeli istnieje inny obiekt w tym miejscu to:
    Usuń inny obiekt, Stworz taki sam obiekt w docelowym miejscu

    Z tego co wiem to tak to działa, więc liczba kombinacji jest ogrmona. Nie tyczy się to tylko eventów na mapie. Nawet dialog z NPC może nas teleprotować, czy zadać obrażenia, dodać na expa itd.

  • A password will be emailed to you.