Za wszystkie mechaniki odpowiadają skrypty. Każda mechanika może zostać stworzona przez programistę. Spisanie takiej listy mechanik jest karkołomnym zadaniem.
Na pewno są funkcje sprawdzające czy dany przedmiot istnieje w odpowiednim miejscu czy ekwipunku, czy przedmiot został użyty, funkcje dodające przedmioty do ekwipunku lub usuwające go, funkcje zadające obrażenia, fukcje teleportujące gracza w odpowiednie miejsce na mapie, funkcje wywołujące efekt animacji itd. To programista tworzy skrypt odpowiedzialny za daną mechanikę.
Przykład teleport:
Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeżeli obiekt to teleport, Jeżeli istnieje obiekt(gracz) w tym miejscu to:
teleportuj gracza w dane miejsce
Przykład dziura w ziemi:
Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeźeli obiekt to dziura, Jeżeli istnieje inny obiekt w tym miejscu to:
Usuń inny obiekt, Stworz taki sam obiekt w docelowym miejscu
Z tego co wiem to tak to działa, więc liczba kombinacji jest ogrmona. Nie tyczy się to tylko eventów na mapie. Nawet dialog z NPC może nas teleprotować, czy zadać obrażenia, dodać na expa itd.