Forums

Post has published by Poojael

Tagged: 

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 46 total)
  • Participant
    Member since: February 21, 2021

    Potencjalnie naszła mnie jeszcze jedna myśl. Na pewno kojarzycie baby bonelord (do kupienia za TC)

    Skoro jest to malutki bonelordzik to może te wzory to jakaś wskazówka? może w ten sposób uczy się mówić? Generalnie rzecz biorąc jest 5 różnych wzorów = 5 eyes

    Oczywiście może to być tylko zmyłka ze strony CipSoft 🙂 Ale jak mathemagic no to matematyka jest nieodzownym elementem

    P.S. Grafika pobrana z internetu

    • This reply was modified 1 year, 7 months ago by Mateoo.
  • Participant
    Member since: February 10, 2021

    “Potencjalnie naszła mnie jeszcze jedna myśl. Na pewno kojarzycie baby bonelord (do kupienia za TC)

    Skoro jest to malutki bonelordzik to może te wzory to jakaś wskazówka? może w ten sposób uczy się mówić? Generalnie rzecz biorąc jest 5 różnych wzorów = 5 eyes

    Oczywiście może to być tylko zmyłka ze strony CipSoft   Ale jak mathemagic no to matematyka jest nieodzownym elementem

    P.S. Grafika pobrana z internetu “

     

    Przyjrzeć się dokładnie, rozszyfrować , odpalić MathCada i sa wyniki 😀

     

    • This reply was modified 1 year, 7 months ago by Mathheus.
    • This reply was modified 1 year, 7 months ago by Mathheus.
  • Participant
    Member since: February 9, 2021

    Lukas z Carlin

    Moja teoria odnośnie zera, zakładając, że te ciągi cyfr to słowa jest podobna. Być może wszystkie zamknięte oczy są ciężkie do „wymrugania” właśnie przez poczucie zagrożenia.

    Druga hipoteza brzmi – skoro 1 to Tibia, zakładamy, że 0 to coś przed Tibią? Wtedy 0 oznacza np. jednego  z bogów, albo zbiorczo bogów, którzy stworzyli Tibię. Wiąże się to z odpowiedzią Zmarszczonego Bonelorda, którą przywoływałem w poprzednich postach.

    Osobiście skłaniam się do drugiej tezy. Jeżeli Bonelordy archiwizują historię świata to 0 oznaczające Umana musi się w nich znaleźć.

     

    Jimmy

    Dobra robota, i ciekawe spostrzeżenia. Możemy założyć, że część pojedynczych cyfr mogą odpowiadać the, a, an etc. Ale jest to założenie robocze, nie przybliżające nas absolutnie nigdzie.

     

    Wydaje mi się, dobrym kierunkiem jest dokładne zgłębienie lore związanego z bonelordami i minotaurami. Jak znajdę trochę czasu wezmę na spytki tibijskich nekromantów, licząc, że mają oni związki z tymi potworami. Istotne mogą się okazać postaci Urgith’a – mistrza nieumarłych oraz wydarzenia związane z corpse war opisanym w tibijskim Genesis.

    Od mojego ostatniego posta udało mi się przejrzeć także fanpage Tibii (tak tak Fejsbukowy), który zawiera post w którym poszukiwacz spotyka bonelorda w bibliotece Jakundaf. Jedna z książek, które są tam „zdjęte z półki” to opis Gharonk – języka, w którym poszczególne słowa zapiswyane są cyframi, ale także miasta.

    Teraz czas przekopać Librariana. Pytanie do adminów – czy zawiera on książki z obszaru biblioteki Zathroth’a?

  • Keymaster
    Member since: August 11, 2020

    @Arturius

    “Pytanie do adminów – czy zawiera on książki z obszaru biblioteki Zathroth’a?”

    Tak. Librarian powinien zawierać książki z tego update. Czego na pewno nie znajdziesz w Librarianie to książki z Winter Update 2020 – poprawimy to kiedyś.

  • Participant
    Member since: March 24, 2021

    Polecam odezwać się do Spanikowanego Druidka z Secury. Facet zrobił taki wykład z języka 469, że wątpię by tego już nie miał rozwiązanego.

  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    @Grymuar

     

    Jakby miał, to już by coś napisał 😀

    Tak samo jak jeden jakiś tam 😀 Wszyscy oni wielką Legendą owiani a dowodów 0 hehe

  • Participant
    Member since: March 24, 2021

    Witam Tibijczyków.

    Tak jak pisał Mogh, trudny temat, bo te szyfry cyfr mają to do siebie, że ciężko się domyślić od czego trzeba zacząć. Moją osobistą najbardziej prawdopodobną wersją jest losowość ciągu liczb nieprowadzący do niczego (miło będę zaskoczony, jeśli się mylę). Kiedyś czytałem (jeśli dobrze pamiętam, to były właśnie słowa Knightmera), że rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje i nie trzeba uciekać do wysokich rozwiązań matematycznych. Jeśli ma to mieć jakąkolwiek odpowiedź na czym to polega, to też szukałbym u NPC podpowiedzi, którzy przynajmniej w tym updacie weszli, co sam Wrinkled Bonelord (6.2, 10 czerwiec 2001). Dodam, że obecny w Hellgate Dreadeye został dodany kilka lat później, dlatego raczej doszukiwałbym się informacji z lat poprzedzających jego dodanie. Jak wiemy, część z informacji jest czerpana z innych źródeł niż gry, typu filmy. Znalazłem dwa odcinki z dwóch różnych seriali (oba z nich to sci-fi pt. The Outer Limits z tytułem odcinka “The Beholder”, drugi to The Invisible Man, odcinek “Beholder”). Oba z nich również miały premiery odcinków w 2000r, więc rok wcześniej przed tym NPC, choć ciężko mi wierzyć, by ewentualne znaczenie tej historii było tak głęboko ukryte. Nazwę Bonelord wprowadzono kilka lat później, a także sam Wrinkled Bonelord mówi- “Z biegiem czasu inne rasy nadały nam różne imiona. Termin bonelord przylgnął do nas już od dłuższego czasu. W naszym języku nazwa naszej rasy nie jest ustalona, ​​ale złożona formuła i jako taka zawsze zmienia się dla subiektywnego widza”. Dodam też, że zaintrygowała mnie inna rzecz, którą wypowiada Wrinkled Bonelord- “I am 486486 and NOT ‘Blinky’ “. Blinky to nazwa maskotki z FreeDOS. Jak wiemy, uraża to tego NPC, przez co nas podpala, ale w tym wypadku nie szukałem powiązania między Logo a NPC. Wypowiedzcie się co na ten temat myślicie, pozdrawiam serdecznie.

  • eya
    Participant
    Member since: April 12, 2021

    NPC Knightmare jak był dostępny w grze to mówił takie zdanie:

    “3478 67 90871 97664 3466 0 345!.”

     

    Niestety nie znam świetnie Tibii, ale przyszła mi pewna myśl do głowy. “3478” może oznaczać bonerold a “0” beholder w sposób umowny jak Tibia oznacza 1.  Zwłaszcza w kontekście słów Wrinkled Bonelorda: “Go and wash your eyes for using this obscene number!”. Pytanie czy w oficjalnych wypowiedziach Knightmare pojawiało się jakieś zdanie zawierające oba słowa? Takie “zewnętrzne” nawiązanie mogło być jego mrugnięciem oka do graczy, którzy odpowiedzi szukali już nawet na księżycu.

    • This reply was modified 1 year, 5 months ago by eya.
  • Participant
    Member since: September 18, 2021

    Witam.

    Skoro trafi tutaj dużo ludzi zainteresowanych tematem 469 chciałem tylko napisać moje spostrzeżenie na temat nazwy “Bonelord” oznacza to z języka angielskiego “władca kości”.

    Tibia po łacinie oznacza kość piszczelową

    Fibula po łacinie oznacza kość strzałkową

     

     

    może nic to nie wnosi.. ale nie zaszkodzi zwrócic na to uwagi 😀

     

  • Participant
    Member since: November 21, 2021

    Widzę że zapał wygasł i już od roku nic nowego w tym temacie ( a szkoda).

     

    Po przebrnięciu setek o ile nie tysięcy stron od lat 200X do tematów z przed kilku miesięcy w różnych językach muszę stwierdzić że w kółko wszędzie jest to samo a nikt praktycznie nie poszedł po logicznych krokach. Spokojnie, nie rozwiązałem tego 🙂 ale może z pomocą nam się uda.

     

    A więc logiczny ciąg zdarzeń jest taki że trafiamy do hellgate albo w misji paradoxu albo idąc na draconie. Ciężko mi wymyślec inny powód by fabuła gry nas tam wepchnela. Z tym że będąc pierwsza osoba w grze nie wiesz ze droga na draconie tam jest. Tak więc zostaje nam paradox tower. Będąc już w tym hellgate trafiamy do biblioteki i jest tam bonelord który nam mówi że wszystko kręci się w okół matemagii. No ok póki co nic nam to nie mówi ale kończymy questa i dostajemy w quest logu ” poznałeś sekret matemagii). No i teraz jaki jest kolejny logiczny krok? Wg mnie albo wymyślenie dlaczego wyniki z paradoxu są takie a nie inne. ( nie na poziomie zaawansowanych kodów a po prostu zabawy matematycznej dla dzieci) albo kontynuowanie paradoxu ( ten quest nie jest Complete w questlogu, nawet po odebraniu nagród).

    Co do słów wrinkled bonelorda. Nie rozumiem skąd przeświadczenie że 1=tibia. Skoro pisze ze TO 1, NIE TIBIA.

    czyli można sądzić ze jest to coś przypominającego tibie ale nią nie będącego. Podam przykład

    Biała ściana – to sufit, NIE ściana.

     

    Zupełnie inaczej jest w przypadku “486486”. Mówi on że jest 486486 i JEDNOCZEŚNIE nie jest blinky jak go nazywają.

  • Keymaster
    Member since: August 11, 2020

    Osobiście myślę, że w Cipsofcie pracują normalni ludzie a nie najtęższe matematyczne umysły na naszym globie 🙂 Dlatego uważam, że jeśli istnieje jakieś rozwiązanie tej zagadki to jest ono prostsze niż się nam wszystkim wydaje. @Haosu Twoja wypowiedź wpisuje się w tę myśl 🙂

  • Participant
    Member since: May 25, 2022

    Cześć,

    Może odświeżę. Trochę grzebałem w temacie w ostatnim czasie.

    Generalnie 469 i 1+1  albo są tym samym “językiem” albo bazują na podobnej zasadzie.

    Podejrzewam z dużą pewnością, że chodzi o Hash Code. Natomiast nie mam doświadczenia w tego typu rzeczach.

    W grze może być wiele Hash Codeów z różnymi kluczami.

    Mam nadzieję, że ktoś podłapie temat 🙂  Ja generalnie wysiadam, za dużo to kosztuje czasu.

    Krótki ale ciekawy artykuł:

    https://datagenetics.com/blog/march32012/index.html

    Miłego

     

  • Participant
    Member since: May 25, 2022

    Może jeszcze taka ciekawostka:

    Kierując się logiką z linku możemy dojść do wniosku, że dla takiego ciągu znaków, który się “obraca” suma odległości między poszczególnymi literami słowa “0Tibia” wynosi 1:

    Tibia is 1

    0 – po prostu się nie czyta, coś jak w kodzie binarnym 0101 to 101.

    Póki co nie znalazłem drugiego słowa o takiej zależności. Jeżeli chodzi o Paradox Tower, to niestety wartości się nie zgadzają:Paradox

    Zwykłe dodawanie i odejmowanie, a tyle z tym kłopotów….

    Być może to przypadek, kto wie…

    Miłego!

  • Participant
    Member since: February 21, 2021

    @Haosu

    Jeżeli chodzi o questlog to ja mam paradox tower completed ale nie wykluczone ze trzeba mieć ten etap za sobą zeby cokolwiek ruszyc do przodu ew zmienić odpowiedzi NPC

     

    Ale jak sobie tak to analizuje to dochodzę do wniosku ze zbyt daleko doszukujemy się podpowiedzi.

    Cały czas każdy rozpatruje ten jezyk biorąc pod uwagę wszystkie rzeczy razem wzięte np numerki od Prisonera. Każdy gracz dostaje do questloga tylko JEDEN wpis z konkretnym numerem a tym samym spójrzmy co odpowiada 486486(A Wrinkled Bonelord) na pytanie “bonelord”

    15:06 A Wrinkled Bonelord: In our language the name of our race is not fixed but a complex formula, and as such it always changes for the subjective viewer.

    Może ten język ma 4 sposoby na rozwiązanie. (4 równania od Prisonera)

    Dodatem też ze na numer nie ma wpływu wybor koloru, robiliśmy testy z kolega i oboje napisaliśmy “Red” a dostaliśmy różne rozwiązania.

     

    Dodatkowa informacja:

    15:11 A Wrinkled Bonelord: We had to use the primitive storage form of books to recreate some of the lost knowledge. In the past, we used far more advanced forms of storage …
    15:11 A Wrinkled Bonelord: Such as bound spirits but also means your puny brain would never be able to comprehend.

    może warto posprawdzać coś na temat “bound spirits” skoro są NPC-e które słyszały o języku bonelordów to może słyszały też coś na temat przechowywania wiedzy przez te stworki. Może wskazówki wcale nie trzeba szukac w hellgate….

     

    Dla bardziej zainteresowanych ciekawy zbiór informacji znajduje się na githubie może być pomocny

    https://github.com/s2ward/469

    • This reply was modified 3 months, 3 weeks ago by Mateoo.
  • Participant
    Member since: June 29, 2022

    Cześć,
    Od dłuższego czasu próbowałem cos znaleźć lub chociaż wymyśleć i mam kilka informacji może przydatnych może nie:
    1. Kod binarny i kod ASCII
    Sądzę że nie mają wpływu na to co jest zakodowane, próbowałem chyba wszystkiego.
    2. Alfabet numerologiczny
    Próbowałem coś z tym zdziałać i udało mi się rozszyfrować 2 albo 3 słowa reszta nie ma sensu lub trzeba to jakoś poukładać.
    W dodatku jest to bardzo czasochłonne. Kolejna rzeczą są tzw. wibracje i mogą one mieć jakiś związek. Jak ktoś chce to polecam poczytać.
    3. Macierz
    Jak dobrze wiadomo w Hellgate jest ogrodzone miejsce z czaszkami które są poukładane następująco
    1 1 1 1
    1 3 6 1
    1 1 4 1
    4 6 1 1
    Tworzy to macierz 4×4, co ciekawe po rozwiązaniu jej nie daje to za dużo lecz jest jedna rzecz. Mowa tu o liczbie 9 którą uważa się za istotna przy rozwiązaniu tego. Po rozwiązaniu macierzy dostajemy w wyniku 9 przy obliczaniu śladu macierzy. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale taka moja uwaga.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 46 total)

You must be logged in to reply to this topic.

A password will be emailed to you.