- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year, 3 months ago by
Mogh.
-
Czaszki i Rubiny
Rzadko zdarza się, abyśmy byli zaangażowani w zagadkę tak oczywistą i rażącą, jak pomieszczenie Tajemniczej Czaszki (ang. Mysterious Skull), które znaleźliśmy w tym roku. Ten artykuł jest kontynuacją tego odkrycia, ale ostrzegamy, że nie znajdziecie w nim odpowiedzi, a jedynie więcej pytań. Czyż nie o to właśnie chodzi w naszej stronie fanowskiej? Dzielenie się sekretami, które czynią świat Tibii tak interesującym, jest tym, co trzyma nas wszystkich przy życiu. Mamy nadzieję, że pod koniec tego artykułu wasza ciekawość dorówna naszej i wspólnie znajdziemy rozwiązanie tego dziwnego znaleziska.
Muzeum Sztuki Tibijskiej
„Museum of Tibian Arts” to miejsce, do którego możemy się dostać poprzez Games Hall w Thais. Zostało wprowadzone do gry wraz z Cults of Tibia Quest i choć dla niewprawnego oka może ono wyglądać jak zwykłe muzeum z wystawą poświęconą każdemu ważnemu obszarowi Tibii i jej religiom, to w rzeczywistości jest to fasada dla kultu, który kradnie pieniądze ofiarodawcom i który chwali pewien unikalny przedmiot w środku muzeum…
… Oprócz tego dość ciekawego fragmentu historii interesującą rzeczą jest fakt, że samo muzeum miało być rozbudowane, ponieważ liczba cudów świata Tibii szybko rośnie. W tym miejscu zaczyna się nasze śledztwo.
Kiedy porozmawiamy z postacią niezależną Garethem, kustoszem muzeum, na temat jego rozbudowy, dowiemy się następujących rzeczy:
Player: extension
Gareth: It is planned to extend the MOTA. But this will take time, because our workers have faced a little problem.
Player: problem
Gareth: Well, the situation is this: We have explored a portal, I would say a very aggressive, capricious and dangerous one. Through this gate monsters entered the construction site and attacked our workers. …
Gareth: With enormous effort they could have been dispersed. When my fellows tried to fill up the portal, it appeared again and again. So the only thing they could do was to stop working for the moment. Are you eventually interested in further investigations?
Player: yes
Gareth: You are a true patron of the arts! I have opened the construction site for you. Start your work right now!
Tłumaczenie transkrypcji:
„Gracz: Rozbudowa
Gareth: Planowana jest Rozbudowa MOTA. Ale to trochę potrwa, ponieważ nasi pracownicy napotkali mały problem.
Gracz: problem
Gareth: Otóż sytuacja wygląda następująco: Odkryliśmy portal, powiedziałbym, że bardzo agresywny, kapryśny i niebezpieczny. Przez tę bramę potwory przedostały się na teren budowy i zaatakowały naszych robotników. …
Gareth: Przy ogromnym wysiłku można by je rozproszyć. Kiedy moi koledzy próbowali zabarykadować portal, pojawiał się on raz po raz. Jedyną rzeczą, jaką mogli zrobić, było chwilowe zaprzestanie pracy. Czy jesteś może zainteresowany dalszymi badaniami?
Gracz: tak
Gareth: Jesteś prawdziwym mecenasem sztuki! Otworzyłem dla Ciebie plac budowy. Zacznij pracę już teraz!”
I tak oto rozpoczynamy jedną z misji w ramach Secret Library Quest. Na placu budowy, którą w dalszej części artykułu będziemy nazywać rozszerzeniem (ang. extension), znajdziemy wiele tajemniczych miejsc, które wydają się mieć silny związek z rytuałami i krwią jako ich głównym elementem.
Pomieszczenie z wieloma „starymi gałęziami” (ang. Old Branches) i popiołem pośrodku oraz plamami krwi.
Pomieszczenie wypełnione po brzegi krwią, ciałami i bardzo osobliwie wyglądającym kamieniem ofiarnym obok misy z węglem (ang. coal basin).
Nieruchomy kominek z ogromną ilością lawy w pobliżu.
To tylko niektóre z wielu dziwnych miejsc, które możemy odwiedzić w rozszerzeniu, ale jest ich o wiele więcej. To co dziś przykuwa naszą uwagę to pewna czaszka, którą możemy znaleźć w dwóch różnych miejscach w muzeum oraz przedmiot zwany Próbką Krwi Potwora (ang. Sample of Monster Blood).
Pierwsze piętro rozszerzenia MOTA
W pobliżu tronu wykonanego z czaszek na piętrze wejściowym znajdziemy skrzynię, a w niej fiolkę. Możemy ją wyciągać ze skrzyni co 20 godzin. Będzie nam ona potrzebna w kontynuowaniu odkrywania tej zagadki.
Środkowe piętro rozszerzenia MOTA
Na środkowym piętrze znajdziemy kolejny tron z kości oraz czaszkę z pewną osobliwością… Jej nazwa to “Tajemnicza czaszka” (ang. Mysterious Skull). Po tej czaszce nie da się przejść postacią, a gdy użyjemy na niej próbki krwi potwora, zostaniemy teleportowani do pomieszczenia znajdującego się w najbardziej wysuniętej na wschód części tego piętra.
W tym pomieszczeniu znajdziemy Demona, skrzynię zawierającą kolejną Próbkę Krwi Potwora, którą można zdobyć tylko raz na postać, oraz czaszkę z inną osobliwością: czaszka ta nazywa się po prostu “Skull”, nie można jej poruszyć, można po niej przejść i wydaje się, że nic się nie dzieje, gdy użyjemy na niej Próbki Krwi Potwora.
Ponadto możemy udać się na najniższe piętro i na samym końcu znaleźć następujące obiekty:
Ostatnie piętro rozszerzenia MOTA
Znajdziemy tam dwie nieruchome czaszki i tajemniczą czaszkę pośrodku. Gdy użyjemy Próbki Krwi Potwora na czaszce pośrodku, dwie pozostałe czaszki na sekundę staną w płomieniach, a nasza postać uzyska dostęp do pomieszczenia na południu, w którym znajduje się Złamany Kompas, który można zdobyć tylko raz na postać…
Oto, co wiedzieliśmy do tej pory…
Och! Ale jest tego o wiele więcej…
Ukryte w Zasięgu Wzroku
Czy zastanawialiście się kiedyś, czy ostateczne wyzwania w Tibii to coś więcej niż tylko boss z podstępną mechaniką, interesujące fragmenty fabuły i soczysta nagroda na koniec? My też często się nad tym zastanawialiśmy. Niestety, podobnie jak wielu naszych czytelników, zdecydowanie nie jesteśmy najbardziej zaawansowanymi graczami w tej grze. Spędzamy tak dużo czasu na czytaniu książek, nadmiernym analizowaniu dialogów i szukaniu sposobów na otwarcie zamka od klatki demona w piwnicy pewnego roztrzepanego czarodzieja, że nie mamy czasu, a czasem nawet ochoty na zabijanie nieskończonych fal złych potworów, które nękają nasz świat.
Nie pozwalamy, aby ten mały problem stał się większy od nas. Mamy wielu przyjaciół i sprzymierzeńców, którzy przez lata pomagali nam kontrolować i analizować miejsca o poziomie trudności przyprawiającym nas o dreszcze.
Nasza wyprawa do Mirrored Nightmare, którą podzielimy się w przyszłym artykule.
Dzięki tym wyprawom w jednej z pięciu pieczęci przechowujących aspekty Goshnara znaleźliśmy bardzo ciekawą rzecz… Wojny Dusz (ang. Soul Wars).
Zgodnie z fabułą, Wojny Dusz mają miejsce w Zarganash, miejscu, w którym czają się dusze zmarłych, gdy mają jeszcze niedokończone sprawy w krainie żywych. Miejsce to w normalnych okolicznościach nie powinno być widoczne na zwykłej mapie, ponieważ nie znajduje się w naszym podstawowym wymiarze, co ma miejsce w przypadku „Winter and Summer courts”, które odbywają się w świecie snów (ang. dream-realm).
Miejsce na mapie, w którym znajdują się Winter and Summer courts.
A tak wyglądają na minimapie
Jest jednak pewne miejsce, które nie przestrzega tej zasady: Wściekły Krater (ang. The Furious Crater). W tym miejscu na kilku poziomach znajdują się niezwykle niebezpieczne stworzenia, aż dotrzemy do dna krateru, które na mapie świata pokazane jest jako masa wody, ale na minimapie możemy zobaczyć prawdziwą naturę tego miejsca… Legowisko Okrucieństwa Goshara (ang. The Goshar’s Cruelty lair).
Widok z mapy świata
Widok z minimapy
Złowieszcze odkrycie
To właśnie w tym miejscu, we Wściekłym Kraterze, znaleźliśmy coś całkiem znajomego… Rzeki krwi, wszędzie nieruchome czaszki i pewna skrzynia na najniższym piętrze. Wszystko to wyglądało zbyt dziwnie znajomo… Aż znaleźliśmy coś, czego zupełnie się nie spodziewaliśmy…
Podziękowania dla Chrixz i Sahul za niesamowitą pomoc
Zauważyliśmy też, że coś dziwnego dzieje się ze skrzynią znajdującą się na dnie wściekłego krateru, ponieważ daje ona ogromną różnorodność przedmiotów. Oto, co uzyskaliśmy w wyniku naszych testów:
Przedmiot Liczba otwarć skrzyni Diabolic skull 1 3 gold ingots 21 white gem 19 Gold Bar 9 Unicorn Figurine 5 Można więc założyć, że diabelska czaszka (ang. diablic skull) jest najrzadsza z nich wszystkich. Przyjrzyjmy się temu przedmiotowi i jego opisowi:
You see a diabolic skull.
It weighs 2.10 oz.
It is made of gold and rubies.
Tłumaczenie:
Widzisz diaboliczną czaszkę.
Waży 2,10 uncji.
Jest wykonana ze złota i rubinów.
Czy nie wydaje Ci się to dziwne?… może kiedy przyjrzysz się opisowi Próbki Krwi Potwora, zobaczysz, co w tym jest zastanawiającego.
You see a sample of monster blood.
It weighs 0.85 oz.
The blood in this test tube is of a very deep ruby red.
Tłumaczenie:
Widzisz próbkę krwi potwora.
Waży 0,85 uncji.
Krew w tej probówce ma kolor głębokiej rubinowej czerwieni.
No dobra… na pewno jest tu coś dziwnego… Przyjrzyjmy się bliżej temu, co mamy w kieszeniach od ostatniej wyprawy do MOTA. Powinniśmy mieć Próbkę Krwi Potwora i Złamany Kompas (ang. Broken Compass). Ale zaraz, po co komu złamany kompas, skoro można go kupić za 10.000 gp po wykonaniu części tzw. Carnivoras w ramach Dream Courts Quest? Mamy następującą teorię: kompas to tak naprawdę mapa.
Kompas i krater mają taki sam kształt.
Połączenie praktycznie idealne albo wręcz przewrotne w swej idealności.Im bardziej się temu przyglądamy, tym więcej ma to sensu. Wszystkie wejścia idealnie pasują do sprite’a kompasu.
Poza tym, czy zauważyliście pokój z bossem, który ukrywa się pod błękitem morza na mapie? To jedyna część wściekłego krateru, której nie widać na mapie, choć znajduje się na parterze.
Widok mapy świata, piętro 0
Widok minimapy, piętro 0
Zobaczcie, że nakładają się na siebie i mają ten sam kształt.
Istnieje przedmiot, który idealnie pasuje do tego kształtu, a ponadto ma opcję “use with”…
Charged Compass (blue), jeden z czterech kolorów kompasów
Kształtem pasuje jak ulał.
Nie jeden, nie dwa, nie trzy…
Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, że mamy cztery kolory kompasów, ale we Wściekłym Kraterze mamy nie tylko jedną, ale aż cztery tajemnicze czaszki. Wszystkie są pozornie na widoku, ale jednak bardzo dobrze ukryte. Stworzyliśmy mapę, aby je wszystkie zilustrować.
Na poniższej mapie świecące czaszki to tajemnicze czaszki, a czaszki bez poświaty to nieruchome czaszki, po których można przejść.
Piętro +4, dwie tajemnicze czaszki, cztery nieruchome czaszki.
Piętro +3, jedna tajemnicza czaszka, jedna nieruchoma czaszka.
Piętro +2, jedna tajemnicza czaszka, jedna nieruchoma czaszka.
Piętro +1, jedna nieruchoma czaszka.
Piętro 0, brak czaszek, tylko skrzynia na zachodzie.
Podsumujmy:
4 tajemnicze czaszki
4 kolory kompasów
Próbka krwi o rubinowej barwie
Czaszka z rubinowymi oczami
Co kryje się w tym dziwnym miejscu? Jest pewna dodatkowa informacja, która pomoże ci rozwiązać tę zagadkę raz na zawsze. Diaboliczna Czaszka rzadko wypada z potwora, którego również można znaleźć w Soul Wars: Brachiodemona. Ten zły stwór czai się w miejscu o nazwie Claustrophobic Inferno, gdzie znajdziemy również potwory: Infernal Demon oraz Infernal Phantom. Być może znajdziemy tam również Tajemniczą czaszkę?
Ciąg dalszy nastąpi…
Bądźcie czujni!
You must be logged in to reply to this topic.