Forums

Post has published by Poojael
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    Witam, temat odnośnie mechaniki gry.

     

    Jak wiadomo, w Tibii mamy nie małe pole do popisu jeśli chodzi o mechanikę. Z tego co sam znam są to:

    • użycie itemu na obiekcie : liny na rope place, łopaty na stone pile (2 najbardziej podstawowe) ,  użycie kilofu na głazie (np w Jakundaf czy Naginata Quest)
    • użycie itemu na teksturze (chyba tak to można nazwać) : wtedy, gdy kopiemy łopatą w ziemi i pojawia się dziura, lub kilofem,
    • użycie itemu na itemie : dające kombinacje itemów np star herb na antlers
    • stanięcie na polu powodujące teleportacje
    • stanięcie na polu powodujące teleportacje gdy jest spełniony wymóg itemu na obiekcie : np podczas Paradox Tower Quest
    • stanięcie na polu powodujące zmianę obiektu (można chyba to tak nazwać) : Podczas wykonywania Paradox Tower Quest (stajemy na ściętej trawie która przemienia głaz w schody)
    • stanięcie na polu powodujące powstanie itemu gdy jest spełniony wymóg itemów na obiekcie : Podczas HOTA Quest
    • użycie dźwigni powodujące teleportację : dosyć częste obecnie
    • użycie dźwigni zwalniające przeszkodę : np kamienie na Behemoth Quest, Magic Walle na Ghostland czy Magic Walle na Serpentine Tower
    • Przechodzenie przez ściany lub chodzenie po lawie : podczas HOTA Quest

    To lista na chwilę obecną, co wyciągnąłem na szybko z głowy. Może znacie (bankowo, bo ja na pewno coś przeoczyłem) jakie mechaniki jeszcze zostały zastosowane. Poznanie mechanik może być  ważną kwestią odnośnie rozwiązania tajemnic.

  • Keymaster
    Member since: August 11, 2020

    Za wszystkie mechaniki odpowiadają skrypty. Każda mechanika może zostać stworzona przez programistę. Spisanie takiej listy mechanik jest karkołomnym zadaniem.

    Na pewno są funkcje sprawdzające czy dany przedmiot istnieje w odpowiednim miejscu czy ekwipunku, czy przedmiot został użyty, funkcje dodające przedmioty do ekwipunku lub usuwające go, funkcje zadające obrażenia, fukcje teleportujące gracza w odpowiednie miejsce na mapie, funkcje wywołujące efekt animacji itd. To programista tworzy skrypt odpowiedzialny za daną mechanikę.

    Przykład teleport:

    Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeżeli obiekt to teleport, Jeżeli istnieje obiekt(gracz) w tym miejscu to:
    teleportuj gracza w dane miejsce

    Przykład dziura w ziemi:

    Jeżeli isnieje obiekt w danym miejscu, Jeźeli obiekt to dziura, Jeżeli istnieje inny obiekt w tym miejscu to:
    Usuń inny obiekt, Stworz taki sam obiekt w docelowym miejscu

    Z tego co wiem to tak to działa, więc liczba kombinacji jest ogrmona. Nie tyczy się to tylko eventów na mapie. Nawet dialog z NPC może nas teleprotować, czy zadać obrażenia, dodać na expa itd.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.

A password will be emailed to you.