Forums

Post has published by Haishen
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Moderator
    Member since: September 13, 2020

    Zamek Vengoth – niegdyś opuszczona rezydencja, a obecnie mroczne miejsce zamieszkane przez 4 braci – Arthei, Marziel, Lersatio i Boreth, nad którymi od wieków wisi klątwa.

    Bardzo dawno temu wyspa, na której znajduje się zamek, tętniła życiem. Jeden z braci, których poznajemy podczas Blood Brothers questu – Marziel, opisuje w swoim dzienniku zmiany, jakie zaczęły zachodzić na wyspie po tym, jak tam zamieszkali.

    Woda stała się bagnista, trawa jest prawie wszędzie brązowa, drzewa tracą liście. Nie chcieli o tym rozmawiać między sobą, ale wiedzieli, że to co się dzieje to przekleństwo, które trzyma się Artheia.

    Zanim czwórka braci zamieszkała na Vengoth, osiedlili się oni w dzielnicy alchemicznej Yalahar. Pewnej nocy doszło do ogromnej eksplozji, w której najbardziej ucierpiał Arthei.

    Everything is so strange… two nights ago the weirdest thing happened… I fell asleep during the night watch at my brother’s bed, must have been only for a few minutes, but when I opened my eyes, I saw a black… being… hovering over Arthei’s bed, getting closer and closer to him.

    I wanted to jump to my feet and scream, but I was unable to move. All I could do was dig my nails into my own flesh. Then suddenly, the being looked directly into my eyes. I remember thinking ‘how strange’, because the creature had no face and thus no eyes, yet I knew that it was looking at me.

    Then I couldn’t bear the cold of its look anymore and passed out.

    I don’t know what happened afterwards. All that matters now is that Arthei has recovered. And with recovered I mean that there is not a SCRATCH on him anymore. He is completely well, I’m not able to explain why, but I don’t care. Kala is crying for joy, I think the black being wasn’t evil, but a god.

    (Arthei’s Descent into Vampirism III)

    Kim był stwór bez twarzy? Być może to przywódca wszystkich szatanów, książe demonów, który czynił zarówno dobro jak i zło.

    W dużym stopniu można tutaj nawiązać do Anioła Śmierci Samaela. Na początku to właśnie w Yalahar nasza ekipa go szukała. Demon w końcu wyleczył Artheia, a zarazem rzucił na niego klątwę pozbawiającą go człowieczeństwa i zmieniającą go w bezbożną istotę pragnącą ludzkiej krwi.

    Zamek skrywa wiele tajemnic, zapewne do dziś nieodkrytych.

    Piękna śmierć

    Za życia były kobietami o niezwykłej urodzie, których osobowość często cechowało okrucieństwo. Jako nieumarłe są potężnymi wampirami o nawiedzonej piękności, które posiadają szeroki wachlarz umiejętności.

    Vampire Bride – o nich mowa. Niektóre z nich używają magii lub alchemii, aby wyglądać jak ludzie, dzięki czemu łatwiej jest im dopaść swoje ofiary. Widać, że nawet w zamku prowadzą eksperymenty.

    W bibliotece znajdziemy książkę z przepisem na przysmak Vampirów.

    The house of the dead

    Podążając środkiem korzytarza po lewej stronie na ścianie zaczynają pojawiać się dziwne ślady. Czy coś chodzi po tej ścianie? Wydaje się, jakby to były ręce we krwi. Ciekawe, prawda?

    Podobno stojąc w zamku w bezruchu i ciszy zechcą nam się przyjrzeć widmowe zjawy. Jedna z nich pojawia się w północnej części zamku, na tronie.

    Znalazłem jeszcze jedno zdjęcie, na którym widać gracza w towarzystwie 4x Ghostly Apparition.

    Niestety nie udało mi się nigdy ich zrespić. Wygląda na to, że mechanizm ich respawnu to kolejna z tajemnic zamku.

    Marziel diary’s

    Jak wiemy, jeden z braci prowadził dziennik, w którym zapisywał co się wydarzyło w zamku, kiedy w nim zamieszkali.

    Wszystko wskazuje na to, że brakujących stron dziennika Marziela może być wiecej i są one ukryte w niedostepnych pomieszczeniach.

    Pokój z szafką i drzwi zabite deskami? Może to własnie tutaj znajduje sie brakująca część dziennika?

    Lustra i malowidło

    Zabobony dotyczące luster głosiły, że za ich pomocą można przywołać istoty pozaziemskie.

    Uważano je za portale do innych wymiarów. Jeden ze zwyczajów nakazuje, by na lustro powiesić tkaninę, gdy w domu leży zmarły, aby jego dusza nie mogła zgubić się w odbiciu i pozostać tam na zawsze, strasząc mieszkańców domu.

     

    Prawa wieża należy do Lersatio, który pragnie jeszcze kiedyś ujrzeć swoją twarz w lustrze.

    Co ciekawe, znajdują się tutaj 33 lustra, z czego tylko 8 można rozbić bronią. Jedno z nich przykuło moją uwagę – stając przed nim samo się rozbiło.

    Cóż, dziwna sprawa, być może kryje się tutaj jakaś tajemnica.

     

    “The monsters in the mirrors will come eat your dreams”

    Vengoth to prawdopodobnie jedyne miejsce, w którym z luster wychodzą demony.

    Oraz jedyny obraz, z którego wychodzi upiorna twarz.

    Czy Armenius zamieszkuje na zamku Vengoth?

    Łowcy achievementów od dekady zastanawiają się, czy “prawdziwą twarz Armeniusa” można ujrzeć tylko przy odrobinie szczęścia podczas wykonywania questa?

    Krążą plotki, jakoby można go było spotkać w najtrudniej dostępnym miejscu w zamku – w podziemiach.

    Moja teoria jest inna.

    Boreth – Vampir zwariowany na punkcie roślin, który posiada własną plantację pomidorów. Armenius, o dziwo, sprzedaje pomidory więc czy może mieć to jakis związek z tą częścią zamku? Co ciekawe, jest to jedyne warzywo, które sprzedaje.

    Może zakrada się do plantacji Boretha i przywłaszcza sobie jego pomidory, które później sprzedaje?

    Spędziłem mnóstwo czasu w podziemach Vengoth, naprawdę mnóstwo i wątpię, że własnie w tym miejscu pojawia się Armenius. W każdym razie, jest jeszcze jedna wskazówka, która mogłaby potencjalnie potwierdzić moją teorię i pokazać powiązanie między Armeniusem a Boreth’em.

    W wieży Boretha znajduje się dodatkowe wejście – łatwo dostępne dla kogoś, kto umie latać. A wiemy, że Armenius potrafi zmieniać się w nietoperza, jak wszystkie wampiry.

    Na koniec warto dodać, że imię „Armenius” zdaje się być aluzją do Arminiusa Vambery, dobrego przyjaciela pisarza Brama Stokera i postaci z jego książki – „Dracula”.

    Vampire shadows – nowe fakty

    Arthei potrafi przywołać swoich braci do pomocy, kiedy ktoś zakłóca jego spokój. Udało mi się uchwycić nieznane dotąd odgłosy Shadow Of Lersatio i Shadow Of Boreth.

    Zobaczcie, co odpowiadają na wezwanie swojego brata.

    Boreth

    Lersatio

    Śmiercionośna pułapka

    Wiedzieliście, że w wampirzych wieżach są ukryte mechanizmy mające na celu uniemożliwienie kampienia poszczególnych braci? Da się tam wylogować po ich zabiciu, ale po ponownym zalogowaniu zaczynają się dziać dziwne rzeczy.

    Po zalogowaniu się nie będzie tam bossa, a zamiast niego pojawi się niewidzialny miotacz(Magicthrower w wieży Marziela i Shredderthrower u Lersatio), który będzie nas atakował. Gracz nie będzie już mógł się tam wylogować. Jest to bardzo sprytny i ciekawy mechanizm.

    Sekretne podziemia zamku

    Aby uzyskać dostęp do tej części zamku, musimy oddać Storkusowi (krasnoludowi, który poluje na vampiry) 100 sztuk żetonów

    Co ciekawego możemy zobaczyć w tym miejscu? Miejsce samo w sobie ma mroczny klimat.

    Trumny, palące się czaszki, vampiry, ale czy oferuje coś jeszcze? Od ponad 12 lat wiadomo tylko, że znajduje się tutaj skrzynka zawierająca krwawą czaszkę, z którą nic nie można zrobić?

    Przyjrzyjmy się bliżej temu miejscu. Nie tak wielu graczy kiedykolwiek miało szansę tam wejść, od kiedy zostało ono dodane do gry.

    Gdy wyciągniemy Blood Skulla ze skrzynki, otrzymamy achievement “Castlemania”.

    Dlaczego właśnie „Castlemania”?

    Twórcą całej wyspy jest Chayenne, która inspirowała się serią gier “Castlevania”. Czaszka na ilustracji poniżej bardzo przypomina nasz tibijski blood skull:

    Główny zleceniodawca Blood Brother Quest jest wzorowany na znanym z gry łowcy vampirów, którym jest Julius Belmont.

    Npc Garzon

    Na wyspie możemy zauważyć tajemniczego npc o imieniu Garzon, o którym nic nie wiadomo, ponieważ znajduje się on w lewitującym domku – bez możliwości dostania się do środka

    Chayenne i jej dziedzictwo

    Jak wspomniałem, twórczynią całego obszaru jest Chayenne.

    Jej znakiem rozpoznawczym jest śpiąca dziewczyna w łóżku

    Zamknięty pokój w zamku

    Realm of Dreams Quest/NPC Garzon.

    Ciekawy fakt – Chayenne poświęciła część swojego wymiaru właśnie dla Vengoth:

    Podsumowując, zadajmy sobie kilka pytań:

    ·        Czy w zamku znajdują się brakujące strony dziennika Marziela?

    ·        Czy Armenius jest rzadko spotykany w wieży Boretha?

    ·        Tajemnicze lustra i obrazy. Czy kryje się coś po ich drugiej stronie?

    ·        Kim jest NPC Garzon?

    ·        Do czego służy blood skull?

    Źródła:

    https://tibia.fandom.com/wiki/Ghostly_Apparition?file=Ghostly_Apparition_Screenshot.jpg

    https://castlevania.fandom.com/wiki/Julius_Belmont

    https://castlevania.fandom.com/wiki/Castlevania:_The_Belmont_Legacy

     

     

     

  • Participant
    Member since: February 10, 2021

    Świetny artykuł, ( jak zwykle).

    Dowód na prawdopodobny spawn Armeniusa nadal brak, przynajmniej ta wątpliwość rozwiana

  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    Ja tam chciałem podejść praktycznie do  tego achivmentu (tego z twarzą) i mianowicie, co może sprawić, że vampir ukarze swoje prawdziwe oblicze?

    Może na terenie jest licznik mobów zabitych co spowoduje, że przelany ogrom krwi zachęci vampira do ataku. Moje 2 teorie to > 1 zabić od gnoma potworków (parę tysięcy) w tej karczmie. Lub też po określonej liczbie bloodhitów na graczach/mobach to się aktywuje.

  • Moderator
    Member since: September 13, 2020

    Próbowałem różnych rzeczy w tawernie Armeniusa.Ostatnio na forum tibia.com ktoś pisał,że wbiegł na map clicku do tawerny i wychodząć został przeniesiony do pokoju z bossem.To może oznaczać,że Armenius respi się bardzo rzadko jak zwykły boss i któryś sqm aktywuje teleport do jego piwnicy.Podobno jeden z cmów napisał kiedyś “chodzcie często do Armeniusa i myślcie logicznie”.Więc to by miało sens.

  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    Haishen

    Moje myślenie ma sens, częste chodzenie to częste otrzymywanie blood hitów 😀

  • Participant
    Member since: February 10, 2021

    Byłem dzisiaj dłuższą chwilę, krwawiąc, i mając przy sobie różne przedmioty ( woda święcona, krew, lustro) – nic.

    W nocy

    • This reply was modified 6 months, 3 weeks ago by Mathheus.
  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    A jeśli jest np licznik 10 tyś , 20 tyś otrzymanych bloodhitów w karczmie? To się nie zrobi raz dwa. Jedyne co mi przychodzi do głowy właśnie to to, że krew może pokazać iż wampir, pokaże swoją prawdziwą twarz

  • Moderator
    Member since: September 13, 2020

    Idąc tym tokiem myślenia,to oczywiście,masz racje.Vampir mógłby się ujawnić próbując wielu sposobów.

    Próbowałem rożnych rzeczy.

    -Rozwieszałem lustra w tavernie

    -Rozmawiałem z nim zmienonym w wilkołaka

    -Rozmawiałem z nim krwawiąc

    -Miałem w plecaku rożne rzeczy (czosnek,chleb czosnokowy,Ankh,Blessed Ankh,lustro itp)

    Moją uwage przykuł sqm (zdjęcie poniżej).

    Wystarczy na nim położyc ciało potwora (ale uwaga,tylko ciało potwora z dzielnicy handlowej) i jak widać coś się zmienia ,jakby ściana się przesuneła.Co ciekawe przynosiłem ciała potworów z innych dzielnic (np: świnie czy pająki) to nic się nie zmieniło.

    Wiemy tylko,że ten sqm teleportuje do piwnicy Armeniusa podczas wykonowania qusta.Oczywiście może to być poprostu jakiś bug.

    • This reply was modified 6 months, 2 weeks ago by Haishen.
  • Participant
    Member since: February 10, 2021

    Ja zuważyłem z kolei, że dziury w podłodze powstają po zabiciu mobów w tawernie – odpowiednia liczba zabitych potworów i “wpadniemy” do piwnicy Armeniusa ?

    To raczej nie zwykły bug, aktywowanie skryptowego sqm (możliwość pojawienia się teleportu) może uruchamiać odświeżenie, zmianę sprite w mapie, tak bym to jakoś pokrętnie próbował wytłumaczyć 😀

    Swoją drogą ciekawe czy można to naprawić toolboxem jak w beregar 😀 Jutro sprawdzę

    • This reply was modified 6 months, 2 weeks ago by Mathheus.
    • This reply was modified 6 months, 2 weeks ago by Mathheus.
  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    Pewnie to jakiś visual bug

  • Participant
    Member since: February 10, 2021

    Nie, nie da się tego naprawić

  • Keymaster
    Member since: August 13, 2020

    @Mathheus

    Mógłbyś to jakoś zwizualizować screenami przed i po?
    Bardzo mnie to zaciekawiło

  • Participant
    Member since: May 18, 2021

    Dziwny temat, myślałem, że to już dawno znany fakt odnosnie achievmentu His True Face i pokonania armeniusa.
    Bazując na wypowiedzi tutora “Odwiedzajcie często armeniusa” na mysl przychodzi:
    1. Pojawianie sie i znikanie armeniusa na screenie (Nigdzie nie spotkałem podobnej mechaniki, która działałaby gdzie indziej)
    2. Wchodzenie-wychodzenie z tawerny armeniusa

    Ponadto, któż nie miał sytuacji w której został zaskoczony przez kogos na czymś głupim typu, nie wiem… dłubanie w nosie?
    A to dlatego, że osoba która nas zaskoczyła przyszła niezauwazona.
    Do niewidzialnosci w tibii potrzebny jest stealth ring lub utana vi (mimo, że vampiry widzą niewidzialnych).

    I to własnie stealth ring jest kluczem do walki z armeniusem, wchodzenie i wychodzenie z jego tawerny (Nie wiem czy jest to losowe, czy jest to licznik prób, czy jest to mozliwe tylko kiedy “armenius wampir” jest zrespiony w piwnicy (Mechanika podobna do man in the cave).

  • Keymaster
    Member since: August 13, 2020

    @CherryConcyente

    “Ponadto, któż nie miał sytuacji w której został zaskoczony przez kogos na czymś głupim typu, nie wiem… dłubanie w nosie?”

    Zgadzam sie, to dobrze pasuje do kontekstu. Natomiast:

    “I to własnie stealth ring jest kluczem do walki z armeniusem”

    W achievement’s thread an tibia.com są świadectwa graczy ktorzy zdobyli achievement wchodzac/wychodzac ale bez niewidzialnosci.

    • This reply was modified 5 months, 1 week ago by Bosst.
  • Participant
    Member since: December 30, 2020

    Bosst – stąd moja sugestia co do otrzymywanych/zadanych blood hitów. Głód bardzo dobrze może pokazać prawdziwą twarz. Bo ile można widzieć krwi bez możliwości skosztowania jej? Kiedyś miarka się przebiera ;D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)

You must be logged in to reply to this topic.

A password will be emailed to you.