Tagged: Beregar
- This topic has 92 replies, 10 voices, and was last updated 1 year ago by
Vegettax.
-
Zakładam temat do dyskusji apropos beregar.
Jestem zapoznany z artykułami stworzonymi przez ekipę tibiasecrets. I również innym nie zgłębionym w temacie serdecznie go polecam.
Zakładane przeze mnie możliwości skończenia questa to:
-uruchomienie w jakiś sposób wagonika obok npc Tehlima
-wypowiedzenie odpowiedniego dialogu do odpowiedniego npc
-w jakiś sposób spisanie Poemu
-oddanie itemka lub napisanie odpowiedniej odpowiedzi do Npc Emperor Rehal
-mając na sobie odpowiedni efekt lub item porozmawiać z npc znajdującymi się w beregarskiej świątyni
-odzyskać dowód śmierci starego Borre od smoka np. Item: dwarven beard, który uważa się za niemożliwy do zdobycia.
Rzeczy, które już sprawdziłem:
-u npc olrik da się kupić blank poetry parchment, po napisaniu odpowiedniego dialogu. Próbowałem używac inkwella gdy Lokur mi opowiadał wiersz, nic się nieestety nie stało. Co ciekawe Olrik sprzedaje ten parchment od update z beregar. Niestety parchment ten potrzebny jest również do innego questa.
-przekopałem wszystkie krasnoludzkie kopalnie na beregar, używałem scyzoryka na kazdym sqm i używałem każdego kryształu, sądziłem czy może nie trzeba pomóc w kopalniach z zaopatrzeniem( drewniane wózki z czego jeden pusty na east mine)
-próbowałem mnóstwa dialogów z npc
-próbowałem używać wielu narzędzi i itemów na wagoniku obok tehlima.
-w założonych firewalker bootsach próbowałem przejść przez lawę( w miejscach gdzie można zabłądzić robiąc royal rescue questa)
-próbowałem zwrócić na siebie uwagę bolfony i rozmawiać tylko z nią, co ciekawe jest tylko 1 sqm, który na to pozwala i trzeba ją zlurować.
Jak mi się coś przypomni to editnę.
Chętnie posłucham waszych analiz i teorii, nawet tych najbardziej pokręconych.
Przydałyby się również transkrypcje rozmów z npc na beregar i kazo.
-
This topic was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This topic was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This topic was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This topic was modified 2 years, 11 months ago by
-
“-przekopałem wszystkie krasnoludzkie kopalnie na beregar, używałem scyzoryka na kazdym sqm i używałem każdego kryształu, sądziłem czy może nie trzeba pomóc w kopalniach z zaopatrzeniem( drewniane wózki z czego jeden pusty na east mine)” można jeszcze próbować przekopywać kryształy, ogólnie, mechanik jest od gnoma…
-
Cieszę, się bardzo, że ktoś jest tym zainteresowny. Dla mnie Beregar to miejsce do którego wracam co jakiś czas próbować różnych rzeczy. Nie sposób wszystkiego sobie przypomnieć od tak ale postaram się.
Na początek kilka faktów wskazujących na to, że quest istnieje:
- Hidden City of Beregar nie da się ukończyć w questlogu. To cenna wskazówka, że może być tutaj coś jeszcze do zrobienia
- Istnieją nieodkryte lokacje w Kazordoon i Beregar. Obie posiadają drzwi z czerwoną klamką co wskazuje na quest
- Istnieje przynajmniej jeden przedmiot dodany w update wraz z Royal Rescue którego nie można zdobyć. Jest to Bonfire Amulet
Co ciekawe Cipsoft reklamował ten przedmiot w Teaserze jako nowy przedmiot w grze. Spójrzcie sami
Źródło: Tibia – Free Multiplayer Online Role Playing Game – News
Nie przypominam sobie aby Cipsoft w Teaserach reklamował przedmioty których nie można zdobyć. Ciekwe prawda? - Istnieją ciekawe mechaniki questowe przygotowane przez twórców i dotyczą historii Beregar i Kazordoon (o tym za chwilę)
- Istnieje tło fabularne przygotowane pod quest – Ancient Tribe, Konflikt krasnoludzkich plemion, Ancient Evil, Poem
- Istnieją “dzwini” NPC z którymi nie możemy porozmawiać. Mowa o tych w świątyni Beregar.
Teoria 1:
Jak wiemy istnieją mechaniki questowe które nie odkładają się w questlogu ale odkładają się w bazie danych. Jeśli nie odwiedziliśmy Beregar w grze to NPCe z Kazordoon nie będą z nami o tym rozmawiać. To istona informacja. Być może przez część questa nie odkładają się wpisy w questlogu. Po odwiedzeniu Beregar możemy porozmawiać z Kruzakiem. Mówi nam, że to co odkryliśmy to może być starożytne plemię krasnoludów. Poleca nam znaleźć stary wiersz opowiadający historię plemion. Wspomina też o wojnie Bogów. Wiersz w postaci mówionej znajdujemy u NPC Lokur. Z niego dowiadujemy się mniej więcej co zaszło.
Według mnie quest należy “pociągnąć” dalej od tego właśnie miejsca. Naturalnym krokiem była by rozmowa z odpowiednim NPC. Należałoby zaraportować komuś, że poznaliśmy wiersz. Moim zdaniem najbardziej pasują tutaj dwaj NPC:
Kruzak – dlatego, że to on “zleca” nam odszukanie wiersza
Rehal – dlatego, że może on potwierdzić w jakiś sposób tę historię. Tu się na chwilę zatrzymajmy. Porozmawiajmy z Rehalem w taki sposób:
Player: how are you
Emperor Rehal: Beside some worries that have been troubling me for some time, I’m fine.
Player: worries
Emperor Rehal: In the early years of Tibia, there were two tribes in Beregar. A conflict between the tribes led to one of the tribes leaving Beregar for good.
Player: conflict
Emperor Rehal: I’m afraid you have to be a dwarf to truly understand what the conflict was about.Jak widać Rehal ma pewne obawy. Z reguły NPC oczekują od nas pomocy jak coś ich trapi. Prawda? Co najbardziej ciekawe na słowo “conflict” Rehal zareaguje tylko i wyłącznie po wypowiedzeniu słowa “worries”. To było celowo zaprogramowane. Dlaczego? Z reguły takie właśnie mechaniki rozmów są implementowane do questów. Pamiętajmy też, że do niedawna po słowie worries jak powiedziliśmy yes to mogliśmy wgliczować się w quest Royal Rescue. Być może nie mogliśmy ukończyć Beregar przez tyle lat przez ten właśnie błąd? Kto wie…
Być może tę właśnie zdanie jest jakąś wskazówką:
Emperor Rehal: I’m afraid you have to be a dwarf to truly understand what the conflict was about.Niestety nie udało nam się zaraportować poznania wiersza. Próbowaliśmy to robić na różne sposoby. Jako ciekawostkę podamy fakt, że Rehal został przez nas wypytany listą 60 tysięcy najczęściej wykorzystywanych słów w języku angielskim 🙂 Tak. zrobiliśmy to:) Nie pytajcie jak i ile czasu to nam zajęło. Dzięki temu możmy się cieszyć świetną transkrypcją którą znajdziecie na naszym forum.
Być może przed zaraportowaniem wiersza trzeba go spisać tak jak wspomniał @rpgplayer lub odnaleźć wiersz w formie pisanej. Z uwagi na to, że cała ta historia z Beregar i wierszem “odblokowuje się” poprzez dialogi z NPC myślę, że jednak kolejnym krokiem także będzie odpowiednio przeprowadzony dialog.
Teoria 2
Kryształy ! W update z Beregar wprowadzono trzy ciekawe przedmioty. Crystal of Focus, Crystal of Balance oraz Crystal of Power. Podejrzewa się, że mają rolę tylko dekoracyjną ale czy aby na pewno? Każdy z nich ma ciekawy opis. Jeden z kryształów znajdujemy w kopalniach Beregar.
Być może te kryształy należy jakoś wykorzystać? Jako ciekawostkę podam fakt, że nazwa NPC Zirkon zapewne wywodzi od Zirconium czyli pierwiastka oraz minerału o takiej samej nazwie (po polsku Cyrkon). Tak ! Minerału tworzącego kryształy 🙂
Teoria 3
Ancient Evil. Być może pomocne w rozwiązaniu questa będzie ustalenie co tak naprawdę dzieje się głęboko pod Mistrock. Założę się, że o tym nie wiedzieliście ale NPC Frafnar reaguje na zaskakujące frazy:
10:21 Mogh [339]: deeper mines
10:21 Frafnar: They have been closed for ages. We dug too deep and woke up some ancient evil.
10:21 Mogh [339]: northern wing
10:21 Frafnar: The emperor and his staff live there.
10:21 Mogh [339]: eastern wing
10:21 Frafnar: From there the deeper parts of the city can be reached. Too bad for you that only dwarfs may enter there.Ciekawe prawda? Dziwne,że akurat Frafnar niepozorny strażnik kopalni opowiada takie rzeczy. Dwarfy uwolniły starożytne zło. Na pewno nie są to zwykłe Trolle. Za tym musi się kryć coś więcej. Trollami zapewne coś “steruje”. Poznanie prawdy być może pozwoli na rozwiązanie zagadki Beregar. Poznanie choćby jednej nazwy własnej może posłużyć w dialogu z jakimś NPC jako słowo klucz.
Teoria 4
Tehlim coś ukrywa. To on zdradza nam, pewną legendę:
10:29 Mogh [339]: kazordoon
10:29 Tehlim: Uhh yes, I heard the stories about the lost tribe. Really interesting. There are rumours that they used these old tunnels around here when they left Beregar.Ale założe się, że mało kto pytał go o rzeczy nie związane z Beregar. Poniżej przykłady
10:31 Mogh [339]: folda
10:31 Tehlim: The only place I know is Beregar. My home.10:33 Mogh [339]: captain
10:33 Tehlim: Ships have captains. Dwarfs usually don’t have ships so we don’t have captains. Smart, huh?10:33 Mogh [339]: fish
10:33 Tehlim: I hate ships! I hate water! I hate fish! So let’s talk about something different.10:34 Mogh [339]: inventions
10:34 Tehlim: I am famous for having invented the most amazing meal ever known to dwarven kind! I call it ‘hangman’s relish’. I am not going to tell you the recipe, buuuut it contains lots of brown ale, special mushrooms and ground soapstone. Delicious!Podsumumy.
- Tehlim nigdy nie opuszczał Beregar. Tylko to miejsce zna. Ale reaguje np. na Folda, Senja czy Vega. Dziwne
- Tehlim siedzi głeboko pod ziemią i nigdy nie opuszczał Beregar a reguje na słowa fish, water, ship, captain. Niesamowite. Dlaczego reguje na słowa związane z morzem czy rybami, statkami?
- Tehlim jest kucharzem. Wynalazł potrawę ‘hangman’s relish’. Prawdopodobnie jest to aluzja do znannej w realnym świecie potrawy Gentleman’s Relish. Czyli rybnej pasty
- Obok Tehlima w jaskini leżą ogony ryb i beczki takie jak wykorzystuje się na statkach
Nie wiem dokładnie co ale Tehlim coś ukrywa i to także może być kluczem do rozwiązania zagadki.
Na tę chwile tyle mogę opisać z głowy. Znajdzie się tego więcej. Np. warto zbadać wątek z uryną rotwormów o któej mówi Rehon. Może ma to związek z atakiem rotwormów w północnej kopalni?
Jeśli chodzi o transkrypcje to możecie złożyć zapytanie w dziale transcriptions. Z chęcią przygotujemy transkrypcje NPCów na których Wam zależy. Chciałem krótko opisać te teorię ale nie da się. Wyszedł z tego prawie artykuł. Mam nadzięję, że wyciągniecie z tego coś ważnego 🙂
-
“można jeszcze próbować przekopywać kryształy”
Przekopałem również każdy kryształ
“Rehal został przez nas wypytany listą 60 tysięcy najczęściej wykorzystywanych słów w języku angielskim ? Tak. zrobiliśmy to:) Nie pytajcie jak i ile czasu to nam zajęło.”
Dobrze, że to napisałeś bo właśnie się do tego zabierałem (najpewniej tym samym ryzykownym sposobem). Niestety możliwe, że jest to słowo nie znajdujące się w słowniku lub też fraza składająca się z kilku słów w odpowiedniej kolejności.
Ogółem brakuje czegoś. Do tej pory quest robiło się bardzo intuicyjnie. Może trzeba popytać npc spoza beregar i kazo? Czy na słowo tehlim reaguje tylko rehon? I odwrotnie?
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
Tak, czasem słowo klucz , tzn 1 słowo to za mało, czasem trzeba wypowiedzieć 2 , a to powoduje, że mamy TAAAAKI ORZECH do zgryzienia ^^
-
“Dobrze, że to napisałeś bo właśnie się do tego zabierałem (najpewniej tym samym ryzykownym sposobem).”
Korzystamy i korzystalismy tylko i wyłącznie z legalnych metod. Choć mamy swoje sposoby to i tak trwało to mega dużo czasu. Napiszę tylko, że wypytaliśmy Tehlima i Rehona tą listą.
“Czy na słowo tehlim reaguje tylko rehon? I odwrotnie?”
Tak. Według naszej wiedzy inni NPC nie reagują na słowa Rehon czy Tehlim.
“Niestety możliwe, że jest to słowo nie znajdujące się w słowniku lub też fraza składająca się z kilku słów w odpowiedniej kolejności.”
Otóż to. Frafnar reaguje np na “Deeper Mines”. Frazy złożonej z dwóch słów nie sposób znaleźć w słowniku. Podobnie Rehal reaguje na “How are you”. Gdyby Kruzak nie miał tej frazy w tanskrypcjach to też trudno by było na to wpaść. Jako ciekawostkę podam fakt, że “Deeper Mines” to napis z tabliczki przy jednym z wagoników. Recytowaliśmy wiersz różnym NPCom też bez skutku.
Dodam też, że @Haishen przeklikał wszystkie sqmy w kopalniach Beregar podobnie jak Ty. Próbowaliśmy różnych rzeczy w tych pomieszczeniach z Royal Rescue. Ciekawa wydaje się ta opuszczona tawerna ze Spiderami. Podejrzewam, że niewielu graczy tam trafiło. Co ciekawe po wprowadzeniu Royal Rescue nie było tam tych dwóch tuneli z Giant Spiderami. Zostały dodane później jednak nie wiemy kiedy.
Ja osobiście chcę skupić się na Kazordoon i dialogach. Tam jest znacznie więcej NPC i być może coś zostało przeoczone. Tam też kończy się linia fabularna (poem)
Jesli masz jakieś ciekawe teorie lub dialogi jakie odkryłeś to z chęcią poczytamy. Może wspólnie uda nam się doprowadzić do jakiegoś przełomu.
@edit:
Tak, czasem słowo klucz , tzn 1 słowo to za mało, czasem trzeba wypowiedzieć 2 , a to powoduje, że mamy TAAAAKI ORZECH do zgryzienia ^^
Racja ale fraza klucz może być gdzieś ukryta w grze. Jakiś NPC mozę ją wypowiada lub jest napisana na jakiejś tabliczce, na czymkolwiek.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Mogh.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
@mogh
Chętnie bym zobaczył co ma do powiedzenia bolfona i drog, dacie rade ich wypytać?
-
Dobrą taktyką też jest wklejanie npcom to co sami gadają, czasem “fraza klucz” znajduje się w tym, co wypowiadają.
Z tą tabliczką to przyznam, ciekawe.
-
@Rpg player
Chętnie bym zobaczył co ma do powiedzenia bolfona i drog, dacie rade ich wypytać?
Mam gdzieś słowa zapisane na które reagują. Możliwe, że ogarnę to wieczorem jak będe miał więcej czasu. Tych NPCów też wypytywaliśmy pokaźną liczbą słów Tibijskich jak i zwykłych więc transkrypcje powinny być spoko. Wyedytuję ten post jak transkrypcje będą gotowe.
“Dobrą taktyką też jest wklejanie npcom to co sami gadają, czasem “fraza klucz” znajduje się w tym, co wypowiadają.”
Dobra porada. Też, z tego korzystamy przy tworzeniu każdej transkrypcji.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Mogh.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
Ciekawe, że room ze spiderami znajduje się pod kwaterami gdzie śpi pijany Rerun. Sprawdziałem tam każdy sqm pod kątem czaru levitate, niestety nic
ciekawa rozmowa na edron
16:32 Wrap Man [212]: dwarfs
16:32 Daniel Steelsoul: Now and then a dwarf comes to this isle. Most behave secretive about their reason to come here. As far as I can tell, they are looking for some dwarfish artefact which was lost in ancient times.Czy może źródłem konfliktu był wyżej wspomniany artefakt? Tylko Rehal i Kruzak mowią o konflikcie?
Naszła mnie myśl, czy po wznowieniu questa, wyruszamy najpierw z kazo do beregar czy na odwrót? Gdybyśmy szli z kazo odrazu wyszlibyśmy(najprawdopodobniej) na połnocnej kopalni w beregar, w takim razie wagonik koło tehlima nie miałby zastosowania. Podążając tym tokiem myślenia dochodzę do konkluzji, że to na Beregar zlecają nam podróż do kazo. Oczywiście to tylko toeria. Co myślicie?
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Rpg player.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
W tibi wielu npc reaguje na słowo “dwarf” np w Port Hope czy Svargrond.Co do wagonika u Tehlima? Tam bym raczej nie szukał,prawdopodobnie nic tam nie ma.
-
Mam też kolejną “teorię” że warto robić wszystkie q, nawet te lipne. Być może coś się odblokowuje dopiero po zrobieniu nawet jakiegoś starego , lipnego q. Wczoraj robiłem q w Ab’dendriel polegający na zniszczeniu (nie pamiętam nazwy obiektu) na zamku w Elvenbane. Pozornie nie związany z niczym q może się okazać przepustką do innych q lub odblokowywania nowych rozmów.
edit – Pytanie do doświadczonych poszukiwaczy. Czy w listach słów kluczy dawaliście takie słowa jak warzywa, owoce, napoje i mięsa? Np mad mag w mintwallin ma kwestię dotyczącą jabłek, wielu npców staje się rozmownych gdy się im oferuje piwo. A co jeśli któryś z npców ma bardziej wyrafinowane gusta? Np wine? albo jakieś mięso?
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Poojael.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
Transkrypcje Droga i Bolfony gotowe. znajdziecie je tutaj:
Bolfona and Drog – Tibia Secrets
Dajcie znać jeśli przyjdzie Wam coś do głowy. Ci NPCe są bardzo … jakby to powiedzieć dziwni 🙂
@rpg player
“Naszła mnie myśl, czy po wznowieniu questa, wyruszamy najpierw z kazo do beregar czy na odwrót? Gdybyśmy szli z kazo odrazu wyszlibyśmy(najprawdopodobniej) na połnocnej kopalni w beregar, w takim razie wagonik koło tehlima nie miałby zastosowania. Podążając tym tokiem myślenia dochodzę do konkluzji, że to na Beregar zlecają nam podróż do kazo. Oczywiście to tylko toeria. Co myślicie?”
Na pewno musimy mieć rozpoczęty quest w Beregar bo inaczej nie przeszlibyśmy przez drzwi koło Nokmira. A jak wiemy to za tymi drzwiami jest północna kopalnia w której kryje się ten niedostępny pokój z wagonikiem do Kazordoon. Hmm. Może masz rację. My mysleliśmy także, że może trzeba w jakiś sposób zaraportować zabicie Pythiusa Rehalowi. Próbowaliśmy ale bez powodzenia. W końcu ten quest z Pythiusem też należy do Hidden City of Beregar questline. A Rehal reaguje na słowo reward. Pyta się nas co zrobiliśmy, że chcemy nagrodę.
Mam też kolejną “teorię” że warto robić wszystkie q, nawet te lipne. Być może coś się odblokowuje dopiero po zrobieniu nawet jakiegoś starego , lipnego q. Wczoraj robiłem q w Ab’dendriel polegający na zniszczeniu (nie pamiętam nazwy obiektu) na zamku w Elvenbane. Pozornie nie związany z niczym q może się okazać przepustką do innych q lub odblokowywania nowych rozmów.
W tej grze wszystko jest możliwe. Ale mi nie starczy czasu na robienie tych wszystkich pierdółek 🙂 Skoro musimy odwiedzić Beregar (a dokładniej stanąć na jednej z dwóch kratek) żeby móc rozmawiać z NPCami to kto wie, może trzeba odwiedzić jeszcze jakieś miejsce, żeby coś odblokować…
@edit
Pytanie do doświadczonych poszukiwaczy. Czy w listach słów kluczy dawaliście takie słowa jak warzywa, owoce, napoje i mięsa? Np mad mag w mintwallin ma kwestię dotyczącą jabłek, wielu npców staje się rozmownych gdy się im oferuje piwo. A co jeśli któryś z npców ma bardziej wyrafinowane gusta? Np wine? albo jakieś mięso?
Tak w naszych listach mamy przeróżne jedzenie i napoje, przeróżne miesjca z Tibii, nazwy npc i inne nazwy zwiazane z Tibia.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
Mogh.
-
This reply was modified 2 years, 11 months ago by
-
No ja właśnie zaczynam robić wszystko, zwiedzam krainy (odkrywanie) i będę powoli robił nawet “dupne” questy. Przygoda na lata ;D
-
Też poszedłem w tym kierunku-robienie wszystkich questów.Mało tego,zastanawiam się równiez czy zdobywanie achivments points może się do czegos przydac (głownie aczki sprzed dekady).Wezmy np achivment 100 tysięcy kratek pływajac.Przecież to kilka godzin wduszania klawiszy.
You must be logged in to reply to this topic.